Importanta anvelopelor vehiculului vostru

Atunci cand se achizitioneaza un vehicul second hand, majoritatea oamenilor sunt preocupati de gasirea unei anumite marci sau model, stil de caroserie, pachet de performanta, facilitati sau chiar culoare. Un lucru la care cumparatorii nu se gandesc prea mult la anvelopele vehiculului. Desi anvelopele ar putea sa nu fie printre primele lucruri pe care le aveti in minte atunci cand cumparati un vehicul, probabil ca ar trebui sa fie. Desi anvelopele tind sa fie trecute cu vederea, ele sunt probabil cea mai importanta componenta a vehiculului . La urma urmei, anvelopele sunt cele care va permit vehiculul  sa rulati pe drum.

Principalele functii ale anvelopelor unui vehicul includ sustinerea sarcinii vehiculului, transmiterea fortelor de tractiune si franare catre suprafata drumului, absorbtia socurilor rutiere si schimbarea si mentinerea directiei de mers. Pentru a va asigura ca aceste functii sunt indeplinite in mod adecvat, exista cateva lucruri importante de inspectat pe fiecare dintre anvelopele vehiculului vostru in mod regulat, inclusiv adancimea benzii de rulare a anvelopelor voastre, uzura, presiunea aerului si orice deteriorare sau semne de deteriorare. Gama de anvelope auto de la Evergreen reprezinta intotdeauna o alegere foarte buna pentru conducatori,deoaece acest brand ofera chiar si anvelope pentur camioane si alte vehicule mari!

Adancimea benzii de rulare este esentiala pentru o anvelopa performanta. Apa se acumuleaza pe drum in conditii umede. Anvelopele au nevoie de banda de rulare pentru o tractiune mai buna in aceste conditii dure. Canelurile de pe anvelopele voastre functioneaza pentru a sifona apa de la suprafata anvelopelor atunci cand drumul este umed. Daca suprafata de rulare a anvelopelor nu este la adancimea adecvata, poate deveni dificil sa fie evacuata suficienta apa de sub anvelope, crescand astfel posibilitatea de a pierde controlul vehiculului. Atunci cand un vehicul se deplaseaza prea repede sau benzile de rulare a anvelopei nu sunt capabile sa canalizeze suficienta apa de sub anvelopa, poate aparea hidroplanarea. Hidroplanarea este atunci cand anvelopele vehiculului vostru pierd contactul cu drumul si traverseaza in schimb un strat subtire de apa, provocand o pierdere a controlului vehiculului.

Uzura anvelopelor vehiculului  este un rezultat normal al conducerii. Cu toate acestea, este posibil sa observati ca anumite zone ale anvelopelor, sau chiar una sau doua dintre anvelope, pot prezenta mai multa uzura decat altele. Uzura neuniforma a anvelopelor poate fi rezultatul unei varietati de cauze, inclusiv anvelopele sub umflate sau supraumflate, uzura marginilor interioare sau exterioare din cauza alinierii incorecte a rotilor, cupa rezultata din componentele defecte ale suspensiei si pene din cauza unei setari necorespunzatoare a varfului. Setarea varfului este directia in care sunt indreptate anvelopele in raport cu linia centrala a vehiculului. Uzura neuniforma a anvelopelor poate reduce semnificativ durata de viata a anvelopelor, ceea ce poate ajunge sa va coste o multime de bani.

Anvelopele  au o specificatie de presiune a aerului. Daca sunt supraumflate sau subumflate, anvelopele  vor avea de suferit, la fel ca kilometrajul si manevrabilitatea la volan. Un manometru de calitate pentru presiunea aerului in anvelope este tot ce aveti nevoie pentru a va verifica presiunea aerului in anvelope. Manometrul va va permite sa masurati kilogramele pe inch patrat (PSI) ale fiecarei anvelope si sa va asigurati ca sunt umflate la presiunea recomandata de producator. Majoritatea anvelopelor pentru autoturisme ar trebui sa aiba o presiune intre 32 si 35 psi atunci cand sunt reci. Mentinand presiunea corecta in anvelope, veti asigura o economie de combustibil mai buna, iar vehiculul vostru va fi o masina de condus mult mai sigura si mai confortabila. Nu ar trebui sa incercati niciodata sa estimati vizual presiunea de umflare a anvelopelor voastre. Utilizati intotdeauna un manometru pentru presiunea in anvelope. Temperaturile meteorologice afecteaza presiunea in anvelope. Vremea rece va face ca presiunea aerului in anvelope sa scada, in timp ce vremea calda va duce la cresterea presiunii in anvelope. Ar trebui sa verificati periodic presiunea in anvelope ca parte a unei bune intretineri a vehiculului. Este deosebit de important sa-l verificati cand se schimba anotimpurile. Multe vehicule moderne sunt echipate cu un sistem de monitorizare a presiunii in anvelope (TPMS). O pictograma de pe tabloul de bord va va avertiza daca sistemul a detectat modificari ale presiunii aerului in anvelope.

Anvelopele supraumflate devin rigide si rigide, ceea ce face ca zona de contact a anvelopei, cantitatea de cauciuc care atinge drumul, sa fie redusa. Acest lucru duce la o calatorie mai putin confortabila, precum si la uzura neuniforma a benzii de rulare. Cel mai comun tip de uzura neuniforma a benzii de rulare se datoreaza supraumflarii si este denumit uzura centrala. Exact asa cum suna, uzura centrala se refera la centrul anvelopei care devine uzat si neted, cu mai multa benzi de rulare pe partile laterale ale anvelopei. Anvelopele supraumflate sunt, de asemenea, mai susceptibile la daune cauzate de pericolele rutiere de zi cu zi, cum ar fi gropi, borduri si imperfectiuni ale drumului.

Anvelopele subumflate au, de asemenea, efecte adverse. Anvelopele subumflate nu isi pastreaza forma si sunt mai plate pe sol. Prin urmare, mai multa suprafata a anvelopei atinge sosea, determinand uzura prematura a umerilor anvelopei. Aceasta este denumita purtare pe umar. Anvelopele subumflate dezvolta o banda de benzi de rulare normala in centrul anvelopei, in timp ce umerii anvelopei devin uzate si netezi. Anvelopele subumflate sunt mai flexibile atunci cand ruleaza, ceea ce duce la cresterea rezistentei la rulare si la o scadere a economiei de combustibil.

Chiar si deteriorarea minora si resturile pot duce la deteriorarea ulterioara si eventuala defectiune a anvelopelor. Anvelopele cu benzi de rulare excesive si fisuri laterale trebuie scoase din functiune. Asigurati-va ca tija de supapa de pe fiecare dintre anvelopele  are un capac de supapa pentru a pastra umezeala si murdaria.

De asemenea, este important sa va inspectati anvelopa de rezerva si sa va asigurati ca este gata de utilizare daca este necesar. Aflati unde sunt amplasate cricul si cheia cu urechi ale vehiculului si asigurati-va ca sunt gata de utilizare.